Doelstelling EHBO Wildervank

EHBO vereniging Wildervank zet zich in voor de eerste hulpverlening in onze maatschappij. Al sinds 1951 is de doelstelling om de kennis en vaardigheid van EHBO op een zo hoog mogelijk niveau te brengen en te houden en hulp te verlenen op elk gevraagd en ongevraagd moment. Het is belangrijk dat we als samenleving voorbereid zijn op noodsituaties en EHBO kan levensreddend zijn.

De vereniging doet dit door het geven van cursussen en herhalingslessen aan mensen die beroepsmatig of persoonlijk geïnteresseerd zijn in EHBO. De basiscursus Eerste Hulp bij Ongelukken is er voor iedereen die ouder is dan 16 jaar en een EHBO-diploma wil behalen. Voor de leden van EHBO vereniging Wildervank die een geldig diploma hebben en deze geldig willen houden worden er ook herhalingslessen georganiseerd. Maar ook voor mensen die interesse hebben en ouder zijn dan 16 jaar en opgeleid willen worden voor reanimatie, biedt EHBO vereniging Wildervank cursussen aan. Deze reanimatie cursussen zijn er ook voor mensen die al in het bezit zijn van een reanimatie-certificaat en deze jaarlijks komen verlengen.

EHBO vereniging Wildervank vindt het ook belangrijk om de jeugd te betrekken bij de EHBO. Dit doen zij door op diverse basisscholen jeugd EHBO te geven. Ook zijn de vrijwilligers van EHBO vereniging Wildervank te vinden op diverse evenementen in en om de gemeente Veendam, waar zij hun deskundige en gediplomeerde hulp aanbieden aan de bezoekers.

De vereniging zorgt er dus voor dat mensen getraind zijn in het bieden van eerste hulp in noodsituaties en biedt deze kennis aan iedereen die het wil leren. EHBO vereniging Wildervank draagt op deze manier bij aan een veiligere samenleving en geeft mensen de kans om levens te redden in noodsituaties.